ÇEDES Projesi

ÇEDES Projesi "Sorumluluk"

ÇEDES Projesi kapsamında, haftanın teması olan "Sorumluluk" değeri, öğretmenimiz Gülsüm Basaoğul rehberliğinde öğrencilerle birlikte yürütülen pano ve bazı etkinlik çalışmalarıyla ele alındı. 

Öğrencilerin kamu malları ve ortak yaşam alanlarının kullanımlarına dair farkındalık geliştirmelerini sağlamak amacıyla gönüllü kulüp öğrencileri arasından "çevre sorumlusu", "su sorumlusu" ve "enerji sorumlusu" gibi görevler seçildi. Bu şekilde, "çevre dostu takımlar görevde" etkinliği düzenlendi. Bu etkinlik, öğrencilerin çevre, su ve enerji kullanımına dair sorumluluklarını daha iyi anlamalarına yardımcı oldu.

Ayrıca, öğrencilerin kendilerine, çevrelerine ve doğaya karşı sorumlulukları hakkında farkındalık kazanmalarını sağlamak amacıyla, "Nereye atsam?" adlı oyun etkinliği düzenlendi. Bu etkinlik, atıkların doğru şekilde bertaraf edilmesi ve çevre bilincinin artırılması konusunda önemli bir adım oldu.

Haftanın konusu olan sorumluluk değeriyle ilgili olarak yapılan pano çalışması, öğrencilere görsel bir şekilde sorumluluk bilincini pekiştirme fırsatı sundu. Son olarak, gönüllü öğrencilere farklı deneyimler yaşatmak ve sorumluluk bilinci oluşturmak amacıyla bir ders saati boyunca öğretmenlik yapma fırsatı verildi. Bu deneyim, öğrencilerin liderlik becerilerini geliştirmelerine ve öğretici bir rol üstlenerek sorumluluk alma yetilerini artırmalarına olanak sağladı.

Bu etkinlikler sayesinde, öğrenciler sorumluluklarının farkına vararak hem kendilerine hem de topluma daha duyarlı bireyler olma yolunda önemli adımlar attılar.

Katkılarından dolayı öğretmenimize ve etkinliğe katılan tüm öğrencilerimize teşekkür ederiz.

20.12.2024 115

Çevreme Duyarlıyım, Değerlerime Sahip Çıkıyorum Projesi(ÇEDES);

Millî Eğitim Bakanlığına bağlı ortaokullar ve imam hatip okulları, Gençlik ve Spor Bakanlığına bağlı il/ilçe spor müdürlükleri/Gençlik merkezleri ile Diyanet İşleri Başkanlığına bağlı Diyanet Gençlik Merkezleri iş birliğinde yürütülmekte olan bir projedir.

Projenin Amacı : Öğrencilerimizin millî, manevi, ahlaki, insani ve kültürel değerlerimizi benimseyen, koruyan, geliştiren ve kendi yaşantılarında inşa eden fertler olmalarına, çağın ve geleceğin becerileriyle donanmış, bu donanımı insanlık hayrına sarf edebilen, bilime sevdalı, kültüre meraklı ve duyarlı, aklıselim, kalbiselim ve zevkiselim sahibi, bedensel ve sosyal bakımdan dengeli bireyler olarak yetişmelerine katkı sağlamaktır.

20-12-202420-12-202420-12-202420-12-202420-12-202420-12-202420-12-202420-12-202420-12-202420-12-2024